Biztosan érezted már úgy, hogy ennél valami finomat. Unaloműzésképpen, munka közben, TV előtt. Ezekkel a receptekkel megengedheted magadnak a nasizást fogyókúra közben is. Lássuk a recepteket!



1, Ropogós avokádó

Hozzávalók:

  1. Avokádó (felszeletelve)
  2. Teljes kiőrlésű vagy szénhidrát-csökkentett liszt
  3. Tojás felverve
  4. Zabpehely

 

Elkészítés:

  1. A felszeletelt avokádókat fűszerezzük sóval, borssal majd bundázzuk be. Először a lisztbe, majd a tojásba és végül a zabpehelybe forgassuk bele.
  2. A bebundázott avokádókat helyezzük egy sütőpapírral kibélelt tepsibe és csorgassunk rájuk egy kis oliva-olajat.
  3. 180 fokon 20-25 percig süssük a szeleteket.
  4. Tálaljuk a kedvenc cukormentes mártogatósunkkal (pl. fokhagymás tejföl)

 

2, Zöldség chips

 

Hozzávalók:

  1. A kedvenc zöldségeid legyalulva. Lehet cékla, édesburgonya, sárgarépa vagy cukkini.

 

Elkészítés:

  1. Szórd meg a szeleteket sóval, hogy kissé levet eresszenek, majd 10 perc állás után itasd fel a zöldségről a vizet.
  2. Olívaolajat keverj össze sóval, illetve az ízléseteknek, hangulatotoknak megfelelő egyéb fűszerrel (paprika, chili, curry és így tovább), majd dobd bele a vékonyra szelt zöldségeket és forgasd át benne.
  3. Egy tepsit bélelj kis sütőpapírral, majd oszlasd el rajt az olajos, sós, fűszeres zöldségeket.
  4. Ha megvagy, mehet az egész a 140 ⁰C-ra előmelegített sütőbe. Körülbelül 40-50 perc alatt sül meg, de közben néhányszor nyisd ki a sütő ajtaját, hogy a zöldségekből „kisülő” víz/gőz ne puhítsa vissza a chipset.

 

3, Spárgás parmezán chips

Hozzávalók:

  1. 1 bögre (250ml) reszelt parmezán sajt
  2. 4-5 db spárga (lereszelve)
  3. feketebors

 

Elkészítés:

  1. A lereszelt spárgát tegyük konyhai törlőpapírra, és vonjuk ki belőle a nedvességet, amennyire csak lehet.
  2. Keverjük össze a hozzávalókat egy tálban és adagoljuk evőkanállal egy sütőpapírral kibélelt tepsibe.
  3. 180 fokon süssük 8-10 percig, amíg a sajt aranybarna nem lesz. Miután kivettük a sütőből, hagyjuk kihűlni a chipseket a tepsiben.

 

4, Répa rudacskák hummusszal

Hozzávalók:

  1. 1db nagy répa feldarabolva kis gerezdekre
  2. A kedvenc hummuszod

Elkészítés:

  1. Mártogasd a répát a hummuszba és élvezd az ízeket!

 

5, Zöld smoothie

Hozzávalók:

  1. 1/4 uborka
  2. 1/2 maroknyi spenót vagy más leveles zöldség
  3. 1/2 avokádó
  4. 1 zellerszár
  5. 2 szál menta
  6. 1 kivi
  7. 1 pohár víz
  8. 1/2 alma
  9. 1 citrom leve

Elkészítés:

  1. Turmixoljuk össze a hozzávalókat és fogyasszuk el ezt a csodálatos italt!