Miért jobb a fagyasztott gyümölcs, mint a friss

fagyasztott gyümölcs
 

Van jobb, táplálkozás szempontjából, mint egy doboz általad válogatott, friss eper a helyi boltban?

Egy doboz ugyanabból, csak fagyasztva, mondja a Kaliforniai Egyetem egyik kutatása.

A legtöbb fagyasztott zöldség és gyümölcs, elő van főzve, mielőtt lefagyasztják őket, a minőség megőrzése céljából. E folyamat ellenére, a fagyasztott termékek régóta arról híresek, hogy ugyanannyi tápanyag van bennük, mint a friss (nem fagyasztott, de 5-10 napos) változatukban. Ez részben azért van, mert a „friss” gyümölcsök legtöbbször napokat töltenek pakolással, szállítással, válogatással. Szóval, míg odaérnek a konyhádba, addig már csak annyi/kevesebb tápanyag van benne, mint egy fagyasztott termékben.

„A friss termék esetében a tápanyagtartalom azonnal elkezd csökkenni, amint leszedik. Utána a termék szállítva van, néha a föld túloldalára, hogy eljusson hozzád. Majd a tápanyagtartalom még a boltok polcain és a hűtődben is csak csökkenni fog. „- mondja Chrystie Brissette, a 80 Húsz Táplálkozás elnöke. „ezzel szemben a zöldségek/gyümölcsök lefagyasztása azonnal a leszedés után benntartja a tápanyagokat ezért csak nagyon lassan csökken a termék minősége.”

A Kaliforniai Egyetem kutatása azért olyan lenyűgöző, mert a kutatók saját zöldségeket, gyümölcsöket termeltek és szüretelésük után azonnal megmérték a tápanyag tartalmukat, illetve megmérték még egyszer azután is, hogy elő lettek főzve és le lettek fagyasztva. Mindezt azért, mert meg akarták nézni, hogy a fagyasztási folyamat után mennyivel változik az ételek tápanyagtartalma.

A tanulmány a következő ételek vitamin szintjét vizsgálta: borsó, zöldbab, spenót, kukorica, répa, brokkoli, eper és áfonya. Egészen pontosan az ételek C, A, és E vitamin tartalmát vizsgálták. A vitamin mennyiség a leszedés után 24 órán belül lett megmérve, illetve még egyszer 3-10 nap múlva a nem lefagyasztott gyümölcsökét, zöldségekét és végül 10-90 nap múlva a fagyasztottakét.

A kutatás kimutatta, hogy a riboflavin, C vitamin és E vitamin nagyon jól megmaradt a fagyasztás után is. Legtöbb esetben a fagyasztott gyümölcsökben több volt ezekből a vitaminokból, mint a 3-10 napos nem fagyasztott zöldségekben/gyümölcsökben. Egyedül az A vitamin nem bírta a fagyasztást és súlyosan lecsökkent az értéke a fagyasztott termékekben.

Konklúzió: „A fagyasztó a barátod…” mondja Brissette. A fagyasztott zöldségek és gyümölcsök időt spórolnak neked, leegyszerűsítik az ételek elkészítését, mivel nem kell megmosnod, pucolnod, vágnod őket. Van ennél jobb hír? Van, a fagyasztott termékekkel pénzt is tudsz spórolni, mivel be tudsz vásárolni sokat belőlük, mikor le vannak árazva és sokáig el vannak a fagyasztódban.


Mikor fagyasztott terméket választasz, nézd meg az organikus besorolását és a hozzáadott cukor, só, tartósítószer mennyiséget. Az egyedüli dolog, ami a zacskóban lehet a zöldség/gyümölcs, amit választasz cukor, só, tartósítószer nélkül.


Szintén tartsd fejben, hogy a fagyasztott gyümölcsök és zöldségek nem állnak el örökké. Az idő haladtával a fagyasztott termékek is vesztenek minőségükből, tápanyagtartalmukból. Brissette általában maximum 9-12 hónapig tárolja a fagyasztott zöldségeket/gyümölcsöket.

E-bookjaim
error

Tetszik Neked ez a Blog? Szeretnél még több cikket?