Az étkezés az életben maradásunk szerves eleme. A táplálkozás meghatározza az egészségi állapotunkat, kinézetünket és a mentális jóllétünket is. Kiemelten fontos, hogy rászánjuk az időt, az energiát és a pénzt a helyes táplálkozási és étkezési szokások fenntartására. Sokat hallunk arról, hogy miket együnk, mikor és milyen mennyiségben ahhoz, hogy egészségesen éljünk.
Na de mi a helyzet a helyes étkezési szokásokkal?

Ebben a blogban arról lesz szó, hogy miképp juttassuk el az ételt a tányérunkról a gyomrunkba.

-> Ne csak görgess, olvass is! Ha valamit a lentiek közül nem tartasz be, akkor változtass, hidd el megéri!


1, CSAK ÜLVE EGYÜNK!

A mai felgyorsult világban, az embereknek néha még az étkezésre sem jut elég idő. Sokan gyorskaját esznek kocsiban, buszon vagy sétálás közben. Ez az egyik legnagyobb hiba, mert nem rágjuk meg rendesen az ételt, illetve a nagy sietségben nem figyelünk oda arra, amit eszünk. Észre sem vesszük és már kétszer annyit ettünk meg, mint amennyire szükségünk van. Ez a túlevést eredményezheti, ami pedig nyilvánvalóan az elhízáshoz vezet. Üljünk le egy asztalhoz és komótosan fogyasszuk el az ételt. Mindig hagyjunk elég időt az evésre, és adjuk meg a módját.

2, TV ÉS TELEFON NÉLKÜL…

Az étkezések alkalmával koncentráljunk az ételre. Ne chateljük, videózzunk, olvassunk, stb. Figyeljünk oda a szervezetünkre evés közben és ha jóllaktunk, hagyjuk abba az étkezést. Ha nem figyelünk oda arra, hogy mennyit eszünk (a TV nézése miatt), akkor könnyen többet ehetünk, mint amire szükségünk van és ez elhízáshoz vezethet. TV nézés azért is káros lehet, mert egy érdekes videó láttán sokszor gyorsabban rágunk és így nem aprítjuk fel eléggé az élelmet, így nehezebben fogja megemészteni azt a szervezetünk.

 

 

3, MINÉL ALAPOSABBAN RÁGJUK MEG AZ ÉTELT, ANNÁL JOBB

A szájüregünkben található nedvek segítenek a táplálék megemésztésében. Minél többet rágunk, ezzel felaprítva az ételt, annál több ilyen nedv keveredik az étellel és így amikor az a gyomorba kerül, már sokkal gyorsabban felbomlik és rövidebb idő alatt keresztül megy a beleinken is. Egyszerűen: Ha többet rágjuk az ételt, azt előkészítjük az emésztési folyamatra, ezzel meggyorsítva a metabolizmusunkat. A gyors metabolizmus meg megkönnyíti a fogyókúrát, illetve megnehezíti a kilók felszaladását.

4, HA BEFEJEZTÜK AZ ÉTKEZÉST, NE EGYÜNK TÖBBET

Napi 3-5 étkezés az ideális. Az étkezéseken megfelelő mennyiségű adagot tegyünk ki a tányérunkra. Mikor megettük azt, akkor ne “csipegessünk” utána. Felesleges etetni az agyunkat, ha már érezzük, hogy tele vagyunk. Döntsük el, hogy mennyit eszünk és annál többet semmiképp se együnk. Az étkezések közötti “egy kicsi ez – egy kicsi az” azért rossz, mert sokszor kicsit eszünk, de mint tudjuk a sok kicsi sokra megy. Észre sem vesszük és egy főétkezésnyi kaját nassoltunk össze a nap folyamán. Veszélyes dolog ez, mert könnyen felkúszhatnak a kilók ha nem figyelünk rá.

+1, Lehetőleg kistányérokról együnk

Egyszerű, de nagyszerű trükk ez. Egy átlagos ember gyomra nem nagyobb, mint egy (1-1,5) marok. Ha “csak egy tál” ételt eszünk meg, az több, mint a feljebb említett egy marok, így több ételt viszünk be a szervezetünkre, mint amire szükség van és hízunk. Kikerülhetjük ezt a problémát ha kistányérokat használunk. Ennek a módszernek 2 előnye van:
1, Nem tudunk annyi ételt kimerni rá, mint egy normál tányérra, és így kevesebbet fogunk elfogyasztani.
2, A tudatalattink egy kistányér táplálék elfogyasztása után teltségérzetet fog kelteni bennünk (mert megettünk egy egész tál ételt) és így nem csak kevesebbet eszünk, de az agyunkat is becsapjuk és elégedetten állhatunk fel az asztaltól, miközben csak fele annyit ettünk.