Ne az agyunkat tápláljuk, hanem a szervezetünket!

Sokszor ránk tör az édesség utáni vágy, ez mindannyiunkkal megtörténik… A cukor függőséget okoz, hasonlóan mint az alkohol, cigaretta, energiaital, stb. Kakaóscsiga, fagyi, tejcsokoládé, sütemények, péksütemények, üdítők-ezekben mind sok-sok cukor van, ami nem csak elhízáshoz vezet, hanem komoly egészségügyi kockázatokat is hordoz magával a túlzott fogyasztása.

 

 

Az elhízásról sokan úgy vélekednek, hogy az csak egy esztétikai probléma. Valójában a túl sok zsírpárna annak a jele, hogy valaki nagyon elhanyagolja a szervezetét és felelőtlenül zabál össze-vissza. Sőt, a hájjal együtt különböző betegségek kialakulásának esélye is jelentősen megnövekszik. A cukorbetegség pl. majdnem minden elhízott és egészségtelenül táplálkozó ember életébe jelen van vagy meg fog jelenni, ha nem változtat. Ezen kívül a szívroham, rák, érrendszeri megbetegedések esélye is jelentősen megnő. És akkor még nem is említettem az önbizalomhiányt, a depressziót, állandó fáradtságot és a szorongást amik legtöbb esetben megjelennek az elhízott emberekben.

Ha odafigyelsz a táplálkozásra, akkor hidd el nekem, hogy sokkal magabiztosabb, energikusabb, szebb és gondtalanabb leszel. Ezen kívül egy jó cél a fogyás, amit ha elérsz, akkor az élet többi területén lévő céljaidat is könnyebben fogod tudni megvalósítani.

 

 

Tehát változtass! Ne egyél egészségtelen, cukros dolgokat. Attól, hogy valamire rá van írva, hogy “Fitt” vagy “Diet” még nem jelenti azt, hogy nincs tele cukorral, illetve más egészségtelen anyagokkal. De ez nem jelenti azt, hogy nem ehetsz édességet.
Engedj a csábításnak! Mutatok egy pár tippet: De előtte egy ‘elő tipp’ 🙂 Kis változtatásokkal kezd és alakítsd őket rutinná. Hidd el nekem is sikerült és eddig több száz kliensemnek is, akivel együtt dolgoztam 🙂

Így fog hosszú távon működni…

  • Az első tippem, hogy ha édességre vágysz, akkor igyál meg egy pohár vizet mert sokszor igazából szomjas vagy, nem pedig éhes.
  • A második, hogy ne is vásárolj egészségtelen dolgokat így ha este rád tör a vágy nem is fogsz tudni semmi egészségtelent enni, mert nem lesz mit. Ne gyere azzal a kifogással, hogy a gyereknek van otthon túró rúd, pudding, csoki mert a gyerkőcnek sem hiányzik egy “jó kis” cukorbetegség vagy elhízás.
  • A következő, hogy ha mégis vannak cukros, egészségtelen ételek otthon, akkor a spájzajtóra vagy a hűtő ajtajára írj ki valami emlékeztető üzenetet pl. “ERŐSEBB VAGYOK, MINT EGY SZELET CSOKI!” vagy “NEM AKAROK HÁJAS MARADNI!”-hidd el, ezek biztosan segíteni fognak.
  • Az utolsó tippem, hogy egyél nagyon alacsony szénhidráttartalmú ételeket felturbózva. Például túrót keverj össze egy kis hozzáadott cukormentes lekvárral vagy natúr joghurtot xilittel és eperrel. A tejtermékeknek jól tud állni az édes íz és ha Steviával vagy Xilittel édesíted őket, akkor nem is hizlalnak.
  • +1 tipp: Kedveld a Facebook oldalamat, mert sokszor rakok ki egészséges süti/nasi recepteket.

 

 

Kattints ide 5 olyan nasiért, amit fogyókúra közben is ehetsz!

 

Végszóként: Ne feledd, ha van gyermeked, és azt látja, hogy csokikat eszel, TV előtt nasizol, cukros üdítőitalokat iszol, akkor neki az lesz a természetes, hogy ilyeneket lehet enni. Későbbiekben, ha felnő és magának vásárol, hasonló termékeket fog választani és egy idő után ő is elhízott lehet és egészségügyi problémák is jelentkezhetnek majd nála. Ne tedd ezt vele, ha másért nem, a gyermeke(i)d miatt váltsd le az egészségtelen dolgokat egészségesre. A pénz ne legyen kifogás. Egészségesen táplálkozni olcsóbb. Ha nem hiszed, küldj nekem üzit a Facebook oldalamon és elárulom miért…

Az egészség az egyik legfontosabb dolog az életedben, minden pénzt megér, ha meg cukorbeteg, szívbeteg leszel, a gyógyszerekre úgy is egy vagyont fogsz költeni, miért ne költenéd annak töredékét egészségesebb ételekre?

 

Ne felejtsd el megosztani ezt a cikket, ha egyetértesz. Az ismerőseidnek is tudni kell!